2002/11/18

سلام
ديروز داشتم به " تربيت " فکر می کردم . به چه جور تربيتی می تونيم بگيم تربيت خوب ؟
همين طور که داشتم فکر می کردم ، به اين نتيجه رسيدم که خوب و بد بودن نسبيند ، يعنی اينکه امکان داره يه چيزی از نظر يکی خوب باشه و از نظر ديگری بد . خب پس من تمام سعی خودم رو هم که بکنم ، فوقش نظر خودم رو می تونم بگم و حکم کلی نمی تونم صادر کنم ولی توی اين گير و وير ، به يک نظريه رسيدم و اونم اينکه صرف نظر از اينکه تربيت فلانی خوب هست يا نه ، اگر تربيت بچه مطابق همون چيزی باشه که پدر و مادر می خوان ، می تونيم بگيم که پدر و مادر بچه شون رو خوب تربيت کردن ولی اگر نباشه ، خب اونها نتونستن بچه شون رو خوب تربيت کنن. حالا اين فرض به ذهن می رسه که اومديم و پدر و مادری خواستن که بچه شون ( از نظر اکثر مردم ) بد باشه ولی بچه (باز از نظر بيشتر مردم همون جامعه ) خوب از آب دراومد ، حالا باز هم بايد بگيم که تربيت پدر ومادر بد بوده ؟ به نظر من بعله . پدر و مادر اگر تربيت کردنشون خوب بود که بچه شون همونی ميشد که می خواستن . در اينجا من فکر می کنم بايد گفت که اين پدر و مادر نبودند که بچه رو تربيت کردند ، اين بچه بوده که خودش دارای خصائل خوبی ( از نظر بيشتر مردم ) شده حالا به چه صورت ، ديگه به عواملی مثل مدرسه ، جامعه و . . . بستگی داره . به نظر من تربيت پدر و مادر در اينجا هيچ نقشی نداشته يا لااقل خيلی کم بوده .
حالا اگه اين بچه همون کسی شد که پدر و مادرش می خواستن ، يعنی اينکه تربيت اونها خوب بوده . ولی خب متاسفانه اين تربيت خوب ، مطابق سليقه اکثر مردم نيست . حالا نظر شما چيه ؟

No comments:

Post a Comment