2002/12/14

بزک نمیر بهار میاد

نمی‌دونم کلیپ‌هایی رو که یاردبستانی ساخته دیدین یا نه. من خودم تا حالا دوتاشو فرصت کردم که ببینم یکی خیابان خوابها (که مال علیرضا عصاره) و آهن آباد (که نمی‌دونم مال کیه و اگه کسی بگه خیلی ممنون میشم). آهنگ یاردبستانی رو هم من یه بار خلاصه شده‌اش رو شنیدم و راستش خیلی هم حال کردم :)) ولی هنوز کاملشو گوش نکردم و (اگه نمیگین که بابا این حاجاقا که کلی از معرکه پرته) من اصلا" ماجرای این یار دبستانی رو نمی‌دونم . فکر کنم اولین بار که اسمشو شنیدم، وقتی بود که آقای خاتمی می‌خواست در امجدیه سخنرانی کنه (برای تبلیغات بود فکر کنم). اونجا بود که برای اولین بار اسم این یار دبستانی به گوشم خورد :)
بگذریم . داشتم می‌گفتم که نمی‌دونم که شما آیا این کلیپ‌ها رو دیدین یا نه اگه ندیدین که پیشنهاد میکنم که برین ببینین. این شعری رو که براتون مینویسم و در حال و هوای همون کلیپهاست، مرحوم بیژن مفید (سازنده‌ی نمایش شهر قصه)، در جشنواره‌ی هنر شیراز در سال ۱۳۵۰ شمسی، اجرا کرد و چون به مذاق حاکمیت خوش نیامده بود، دیگر هیچ جا اجرا نشد.

بزک نمیر بهار میاد            کنبزه با خیار میاد
هوای تنگ این خونه              همین جوری نمیمونه
سقف فلک باز میشه              نسیم تو این دیار میاد

بزی چشاتو وا کن              تو چشم من نیگا کن
این که تو چشمم می بینی        ابر بهاره بزی جون
غصه نخور حوصله کن              یه روز می‌باره بزی جون

بزک نمیر بهار میاد              کنبزه با خیار میاد
اینجا هوا نیست بزی جون        نفس تو سینه تنگ شده
گرچه خراب شد خونمون        خرابه هاش قشنگ شده
برای دیدنش حالا             سوار قطار قطار میاد

بیا از این خونه بریم              بریم به یه جای دیگه
جایی که گل داشته باشه        جایی که بوی یار میاد

بلبل بیچاره اگه             سایه ی سروی نداره
از تو چه پنهون بزی جون       به سایه ی دیوار میاد
بزک نمیر بهار میاد             کنبزه با خیار میاد

No comments:

Post a Comment